Valet!

Hej alla fina!
 
Tanken på att vara utbytesstudent i USA har inte funnits hela livet! Det var inte förrän ett par år sedan som våra vänners-vänners dotter skulle resa över till USA som utbytesstudent som tankarna började väckas. Efter en kämpig vårtermin i 9:an var jag trött på vardagen, jag ville komma utanför trygghetszoonen och testa på något nytt-utbytesstudent var ett perfekt alternativ! Engelskan som också periodvis varit något jag kämpat med i skolan kunde kanske komma naturligt.
Det var lite beslutsångest innan jag säkert ville åka, ena dagen ville jag iväg medan andra dagen tog tryggheten öven och jag ville stanna hemma. Fördelarna vägde ändå över och jag ville verkligen åka... En sån chans i livet som att få vara utbytesstudent i USA kunder man inte tacka nej till!! 
Så, en vanlig söndagseftermiddag bland höstens löv ansökte jag om att få bli utbytesstudent hos YFU.

Jag fick skriva om mig själv och om varför jag ville åka och kort därefter blev jag inkallad på intervju i Lund. 
Efter intervjun med frågor av alla slag fick jag veta att jag är en av utbytesstudenterna 2014/2015, det var en helt amazing känsla, en oslagbar känsla som fick mig att satsa lite extra i vardagen här hemma full av ny energi och glädje!
 
Take care!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0