12 & 13 & 14

 
Måndag, tisdag och onsdag har gått för snabbt!
 
För mig har det varit tuffa dagar i skolan, mycket plugg på eftermiddagarna och hårt träning under kvällarna! 
 
Även om klockan står 5:00am varje morgon och jag kämpar med språket varje lektion trivs jag jättebra i skolan och ser alltid fram emot att umgås med amerikanarna! 
 
Varje morgon efter första klockan ringt i skolan 7.20am ställer sig alla upp och i ton med högtalaren som säger något i stil med att skydda landet och hur mycket dem älskar landet i princip- mycket intresant!
Anyway... det var inte förän denna vecka som jag la märke till att dem har amrikanska flaggan i exakt varje klassrum- hängandes (ganska stor) framme vid tavlan- haha så underbart!  
Och så måste jag berätta, idag när jag kom till skolan stod mitt namn på en lapp hängd på mitt skåpet-surprice! Det var fler som hade lappar men det var bara ett fåtal.
Cheerleading tjejerna hade skrivit namnen fick jag reda på under dagen men jag har ingen aning om varför!? De är så söta;-)
 
Kvällen avslutades men macaroni and cheese- mumsmums, något alla måste prova! 
 
I morgon åker hela familjen till Tennesse där mina ameikanska grandmother och grandfather bor, det ska bli så roligt!! 
 
Take care! 
Sofia Engbe
2014-08-28 @ 06:51:37

Roligt att läsa om dina upplevelser, kollar varje morgon kl 06 när jag är på väg till jobb! En rejäl utmaning med skolan- skiljer sig en del fr Sverige förstår jag! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0